poniedziałek, 30 września 2013

Start programu mieszkanie dla młodych na początku 2014 bardzo realny

Dokładnie 3 miesięcy potrzebował Sejm, aby wprowadzić poprawki i przegłosować ustawę definiującą program Mieszkanie dla Młodych. W trakcie trwania prac komisji nie doszło do spektakularnych zmian w kształcie ustawy.

Wszystkie kluczowe założenia zostały podtrzymane. Program będzie wspierał zakup pierwszego mieszkania z rynku pierwotnego. Czyli możliwy jest zakup jedynie nowo wybudowanych mieszkań.

Maksymalna cena metra kwadratowego będzie zmienna i zależna od wartości metra odtworzeniowego podawanego przez GUS. Najnowsze dane powinny być opublikowane już jutro. Także bardzo ważny parametr dotyczące programu będzie znany.

Program ma wspierać budownictwo mieszkaniowe, dlatego promowany jest zakup mieszkania z rynku pierwotnego. Osoby zainteresowane mogą liczyć na dopłatę w wysokości minimum 10% wartości mieszkania.

NFZ Warszawa 

2 komentarze:

  1. A ja jestem dosyć pozytywnie nastawiona do tego programu. Za kilka miesięcy będę starała się o kredyt z programem Mieszkanie dla młodych i mam nadzieje, że uda mi się znaleźć ładne mieszkanie w Rzeszowie lub okolicach :). Zapoznałam się z kryteriami dostępnymi na stronie http://mieszkaniedlamlodych.com/, dotyczyły one warunków jakie musi spełniać osoba, która stara się o dopłatę. Spełniam wszystkie warunki, wiec jestem dobrej myśli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł moim zdaniem dobry, ale z wdrożeniem oczywiście pojawiają się problemy. Sama jakiś czas temu chciałam kupić nieruchomość wrocław i nie załapałam się na MdM.
    Ciekawa jestem, jak wyglądało to u was?

    OdpowiedzUsuń